Zaujímavosti o kontaktných šošovkách, ktoré vám otvoria oči

Kontaktné šošovky údajne nosí viac ako 125 miliónov ľudí na celom svete. Patríte medzi nich? Tak či onak, pripravili sme pre vás krátky článok so zaujímavosťami o týchto optických pomocníkoch, s ktorými je pohľad na svet razom krajší.

Zaujímavosti o kontaktných šošovkách, ktoré vám otvoria oči
Zaujímavosti o kontaktných šošovkách, ktoré vám otvoria oči (Foto: unsplash.com)

Kontaktné šošovky a film

Ako súčasť filmového make-upu boli kontaktné šošovky prvýkrát použité v roku 1939, vo filme Miracles For Sale. Keďže na film bol vyčlenený malý rozpočet, musel jeden z hercov (Herny Hull) hrať tri úlohy. A vďaka šošovkám to zvládol. Šošovky vo filme nosili aj Audrey Hepburn či Lou Ferigno, ktorý v 80tych rokoch stvárnil hlavnú postavu filmu The Incredible Hulk. Ako sám povedal, mohol ich nosiť len 15minút – šošovky boli ťažké a ich nosenie bolestivé, čo Ferigna neskutočne štvalo. Hnev – ideálny predpoklad pre verné stvárnenie Hulka!

Koľko farieb na oku, toľkokrát ste človekom?

Dekoračné kontaktné šošovky sú tie, ktoré menia farbu alebo vzhľad oka. Do módy sa dostali počas 80tych rokov, kedy ich nosil spomínaný L. Ferigno alias Hulk či Michael Jackson, ktorému pomohli vytvoriť vampirický výzor v klipe ku skladbe Thriller z roku 1983. V súčasnosti máte na výber rôzne varianty, zelené farebné kontaktné šošovky inšpirované filmom Alica v Krajine zázrakov, žlté mimozemské šošovky z filmu Avatar či šošovky po vzore mačacích očí z Harry Pottera. Nájdu sa medzi nimi také, ktoré zmenia váš pohľad na svet?

Budúcnosť kontaktných šošoviek

Kontaktné šošovky len začínajú využívať svoj veľký potenciál. Google sa venoval vývoju šošoviek schopných merať hladinu glukózy v krvi. Špeciálna šošovka by mala používať miniatúrne čipy, senzory a antény tenké ako vlas na meranie a prenášanie údajov. Samsung a Sony zase pracujú na vývoji šošoviek, ktoré by fungovali ako fotoaparát a snímač pohybu s prepojením na sociálne médiá. Túto technológiu budúcnosti máme doslova na dohľad.

Text: PR