Najlacnejší variant virtuálnej kancelárie? Ako si ho správne vybrať
Služby virtuálnych kancelárií vo veľkých mestách ponúka množstvo firiem. Z jedného pohľadu je to síce novinka a z toho druhé už niekoľko rokov zabehnutá služba pre podnikateľov. Virtuálna kancelária a jej podstata spočíva v tom, že konkrétna spoločnosť, ktorá vlastní veľkú budovu (pričom to nemusí byť ani tak o jej veľkosti) sa rozhodla prenajímať konkrétnym podnikateľom ich adresu (výhodnejšia z pohľadu budúcej spolupráce). Ponuka týchto spoločností je už však natoľko široká, že si neviete vždy vybrať to správne riešenie pre vaše podmienky.
Niektoré spoločnosti majú v balíku virtuálnej kancelárie široké portfólio služieb, od kopírovania cez vedenia účtovníctva až po zastupovanie pred úradmi. Iné sa zameriavajú iba na zapísanie spomínanej adresy do obchodného registra a svojim klientom už nezaistia ani preberanie pošty. Na čo by ste si mali dať pri výbere virtuálneho sídla pozor si povieme v článku.
Založte si spoločnosť
V prvom rade je dôležité vedieť, že virtuálna kancelária nestačí pre samotné podnikanie. Prvým bodom, ktorý by tomuto cieľu mal predchádzať je nutnosť založenia firmy na základe konkrétnej právnej formy. V našich podmienkach sa najviac uplatňujú dve možnosti, a to je forma spoločnosti s ručením obmedzeným a samozrejme živnosť.
Vyberte si to najlepšie sídlo
Voľba je len na každom z vás, a pokiaľ nemáte dostatok informácií, nechajte sa „obslúžiť“ spoločnosťou, ktorá ponúka aj spomínané sídlo. Ak máte splnenú túto povinnosť, nastáva tá druhá, ktorou je mať adresu a sídlo práve založenej spoločnosti. Virtuálna kancelária ponúka lacnejší variant tej klasickej, vďaka čomu ušetríte náklady a samozrejme aj čas.
Pre potreby obchodného registra
Zrejme najlacnejším variantom virtuálnej kancelárie je samotné zabezpečenie sídla. S klientom je spísaná nájomná zmluva k nehnuteľnosti alebo jej časti. Takúto zmluvou potom možno doložiť sídlo spoločnosti pre potreby obchodného registra. Klientovi už nie sú ponúkané žiadne doplnkové služby.
Pre spokojnosť a pohodlie podnikateľa
Optimálnejším riešením je zvoliť virtuálnu kanceláriu s dennou recepciou. Pracovníci recepcie zaistia preberanie pošty a o každej došlej zásielke svojho klienta informujú. Klienti si potom môžu zvoliť špeciálny spôsob preberania korešpondencie a komunikácie s kanceláriou.
Text a foto: PR